אבחון דידקטיאבחון דידקטי מתמקד בבדיקת מיומנויות קריאה, כתיבה, חשבון, תפיסה מרחבית,תפיסה חזותית, תפיסה שמיעתית , חשיבה מילולית ובלתי מילולית, יכולות התארגנות , קשב וריכוז ועוד. משמש לצורך איתור לקות למידה ולצורך מתן התאמות במבחנים ברמה 1 ו-2 על פי חוזר מנכ"ל משרד החינוך
אבחון פסיכודידקטיאבחון כוללני המשלב אבחון דידקטי,פסיכולוגי, אבחון נוירופסיכולוגי , אבחון אישיותי , והערכה אינטלקטואלית. מאפשר מתן הקלות והתאמות (כולל מבחנים בעל פה) ברמה 3 ע"פ חוזר מנכ"ל משרד החינוך.
אבחון פסיכולוגי - מרכז איתניםאבחון פסיכולוגי נועד לילדים המציגים קשיים רגשיים המשפיעים על אופני ההתמודדות שלהם ולרוב גם על שאר בני המשפחה. האבחון מועבר על-ידי פסיכולוג ונועד לאפיין את אופי הקשיים עמם מתמודד הילד, ולהמליץ להורים על תכנית טיפולית ו/או אבחונית במידת הצורך על-מנת לסייע לילד בהתמודדויותיו.
מוכנות לכיתה א'מוכנות לכיתאו בשלות לכיתה א' הם כינויים לשלב התפתחותי, בו הילד בשל לעבור מן הגן (בו מתרחשת בעיקר פעילות משחקית), לבית הספר (בו מתבצעות בעיקר פעילויות של למידהה). האבחון משלב בין אומדן של היכולת האינטלקטואלית הכללית של הילד לבין הערכה פסיכולוגית של מוכנותו הרגשית לעלייה לכיתה א'.
אבחון פסיכו דיאגנוסטיהאבחון הפסיכודיאגנוסטי הנו סוללה של מבחנים המועברת על-ידי פסיכולוג קליני במטרה לספק תמונה רחבה ככל האפשר של אישיותו של הנבחן.האבחון מאפשר פתיחת צוהר לעולמו הפנימי של הנבדק במטרה ללמוד מהן התימות העיקריות המעסיקות אותו, זיהוי הפרעות נפשיות, איתור קשיים ונקודות חוזק, ועוד.